Sunday, March 13

memang tak patut la korang nih..that's not a JOKE la!


aku rasa tak keterlaluan jika aku kata gambar ini agak tak enak la kan, nak kata kurang ajar boleyh x? ..boley pulak benda2 macam ni dibuat lawak. tak de otak ke apa! hah? 

okay, gambar ni dalam BERITA MINGGU. Karikatur ini menyebabkan “rage”, kemarahan dan kebengangan yang amat sangat di kalangan pengguna Twitter dan Facebook. Teruk Berita Harian dikecam kerana tak sensitif dan cuba membuat lawak dengan musibah Tsunami Jepun. Tapi xpela, diorang dah mintak maaf.....

KUALA LUMPUR, 13 Mac — Kumpulan Berita Harian memohon maaf ekoran tindakan menyiarkan karikatur mengisahkan kejadian tsunami dan gempa bumi di Jepun dalam edisi Berita Minggu hari ini,ramai menganggap ia tidak menghormati keperitan rakyat negara itu.

Dalam mesej yang disiarkan menerusi Facebook petang tadi, pengarangnya berkata:“Berita Harian memohon maaf dengan penyiaran karikatur mengenai kejadian tsunami dan gempa bumi di Jepun dalam akhbar Berita Minggu hari ini

Pihak kami tidak berniat langsung untuk mempersendakan bencana yang menimpa negara itu, sebaliknya amat bersimpati dan berkongsi kesedihan dengan rakyat Jepun.

okay la tuh dah sedar kesilapan sendiri. Tapi macam mana pulak dgn kes nih...status twitter fizz fairuz.!



rasanya xde pun fizz-fairuz minta maaf. 
pastuh boley lak retweet ni..


 renung-renungkan..dan selamat beramal..eh, macam Ustazah Siti Norbahyah la..hehe

okeh.selamatmalam.goodnight.
assalamualaikum
BABAI..


jom gossip2 kat twitter, follow ye: sya_aqashah

No comments: