Monday, April 19

cara saya melenyapkan bosan

brrruuupp!!!
kenyangnya saya...
huhu...

okeh.itu sekadar intro je.sebenarnya x da kaitan pun dengan apa yang saya nak tulis kat bawah nie.

semalam,sedang kusyuknya aku menalaah untuk exam esoknya.tiba2 lagu fire fly kedengaran.aku pun tengok la ke arah bunyi tersebut..
'ooohh..mak tepon ke..'.aku bermonolog..

okeh.borak punya borak.cerita punya cerita.touching la kejap.hehe(faham2 la weh dah dekat 2 bulan aku x blik rumah kot..huhu.sedey.="[...)..
aku tanya mak: x da cerita terbaru ka mak??

mak jawab: ..cerita pa???..

aku jawab:  ala citer pa2 la..boring la mak study sorang2..

mak jawab:  ..ada stu cerita ni.x pa la blik nanti mak cerita..

aku jawab:  .pasai apa mak??

mak jawab:  ..nanti la blik t mak cerita..

aku jawab: ok2..x sabaq lah nak tau..huhu..

pas tuh dgr adik aku menginterfremkan sora dia.ni mesti mak buat loudspeaker nih..

adik:weh,kak cik.aku ada teka-teki terbaru..

aku:..okeh2.cepat2...(aku memang suka teka meneka nih.my faberet lah.kalo tiap2 kali blik rumah mesti da ja teka-teki adik aku bg.biasala aku kat rumah kawan ngan adik aku ja la.tu pun kadang2 ja lekat kat rumah.kalo x sehari suntuk dia kat tepi sungai pancing ikan.nak wat cam na noh hobi dia sapa boleh halang.kak aku pun dah ikut husband dia.so,kalo x da sapa2 aku kat rumah main dengan kucing ja la...okeh.berbalik kepada cerita asal.dah jauh melencong dah ni.)

adik:.weh. Dalam banyak-banyak kuih kan, kuih apakah yang orang makan kat tepi dia ja?

aku:  weh,aku da tau la..dah basi dah teka-teki tuh..

adik:..ooo.xpa2..kali ni mesti hang x boleh jawab punya lah..

aku:..elehh..kacang ja kowt.try bg tgk..(dgn xcitednya)

adik:.antara byk2 minyk.minyak apa org laki paling suka..okeh.5 minit.

aku.. ermmm..mesti la minyak rambut.cam hang la.beli minyak rambut x sampai 4 5 hari dah habis.(dengan bgganya aku  menjawab)

adik:..hahaha..tp jawapan hang merepek..x kena lgsung..

aku:  ..habis tuh apa???

adik  ..MINYAKsikan bola sepak la woih!!!.

aku:  ..woih!tu teka-teki apa..bukan minyak..menyak la!!!!..xda2 aku menang.teka-teki tipu..

adik:  ok.x pa..yg ni garenti hang x leh jawab punyala..bila gajah jadi ayam,singa pun jdi ayam,kambing pun     ikut jadi ayam..habistu ayam nak jdi paa??..cepat2..

aku:  ..dgan mulut herotnya(tgh pikir)..ayam jdi ayam goreng la..yang aku makn kat kafe td..hahha

adik:..haha..salah2..cepat2..da lagi 2 chance..

aku:  apa ekh???..ok2 aku kalah..pa jawapan dia??
 
adik:  ..mana boleh habaq.hang cari dulu...kalo 2 2 jawapan salah..topup kat aku...

aku:  cet!!..kurang asam jawa ar hang nih..xpa2 hang bg aku pikir lama2 dulu..mesti aku dapat jawapannya la..kalo x melayang duit aku topup kat hang..(berkira betul aku ni.lantak ar)..k lah weh,aku nak sambung study balik nih.dah pukoi satu tau ark..duk merepek ngan hang..mak mana??


adik:.ok.mak dah p tidoq da..

aku:..kirim salam kat mak ngan abah..daaaaa~~


~SEKIAN~


okeh.kebosanan aku td dah ilang.so sambung study emo blik...


cda monolog:..esok emo.pas ni tggl 3 paper ja g..pas tuh cha alif but...CABUT!!!!     





2 comments:

Sara Hanny said...

wehh..jwpan dye pe???

ShiEdA rAmli said...

aku pun x tau..hang x da idea ka??
huhu