Friday, August 20

:: slot merepek kembali lagi ::

Tahukah kamu, ,perkataan 'Good-bye' asalnya dari perkataan 'God be with you'.

Tahukah kamu, Maharaja Morocco, Moulay Ismail (1672 - 1727) mempunyai 525 anak lelaki dan 342 anak perempuan yang dilahirkan oleh 1,703 orang isterinya.

Tahukah kamu, Arnold Schwarzenegger dibayar AS$21,500 bagi setiap perkataan yang dituturkannya dalam filem Terminator II.

Tahukah kamu, pemilik syarikat rokok Malboro pertama mati akibat kanser paru-paru.

Tahukah kamu, saat Titanic karam, 2228 orang ada di dalamnya. Hanya 706 yang selamat

Tahukah kamu, tak kira macam mana sekalipun, sekeping kertas takkan boleh dilipat lebih dari 7 kali.(lipat dua).(x caye.cubala..)

Tahukah kamu, jika memaksa mata terbuka saat bersin, bola mata boleh melompat keluar.

Tahukah kamu, sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan.

Tahukah kamu, magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

Tahukah kamu, cicak memutuskan ekornya apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

Tahukah kamu,  seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

Dan tahukah kamu bahawa hampir kesemua pembaca koleksi terbaik ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku. ehehehehhehehehehe eh…..Sentuh la telinga korang dgn siku sampai ia kena…….Tak normal la korang maknanya...teheee~~

tuptaptuptap : sampai sini sahaja la slot kite buat kali ini..jumpa lagi di lain slot..apakah???

2 comments:

They call me Fiki. said...

theres a video somewhere kat youtube, diorang buat experiment lipat kertas reached up to 12 times =)

Super Syieda said...

ooo really..kena tukar la niey....:)