Thursday, January 27

Laut Terbelah wujud jugak zaman moden nih...

Tadi aku saja google2 cari gosip artis. Gila malas nak study kan. Nak buat macam mana dah malas kan! Pastuh aku terjumpa satu gambar nih. Aku tataw la korang nak tengok belum gambar nih, tapi yang pasti aku belum tengok lagi la..meh aku kongsi meh!


tak sangka kan. sangat!
Aku ingat peristiwa laut terbelah nih hanya berlaku sekali jea masa zaman Nabi MUSA AS. tapi rupanya zaman moden nih pun ada jugak laut terbelah nih. Kejadian laut terbelah nih terjadi di Jindo, KOREA SELATAN. 


Tapi yang bezanya, laut nih terbelah bukan sebab ada kuasa apa-apa pun. tapi disebabkan oleh air laut yang surut. Apabila air laut surut akan terbukalah satu alur daratan sepanjang 2.8 kilometer dan lebar 40 meter yang menghubungkan pulau Jindo dan Modo selama beberapa jam dan peritiwa ini hanya berlaku 2 kali saja dalam setahun. Menakjubkan bukan?


Setiap kali fenomena ni terjadi maka orang2 bukan aja dari korea tapi seluruh dunia akan buat satu festival untuk mengingati kejadian fenomena alam ini.gila kau. 2kali setahun pas tuh hanya beberapa jam je kot..kalau termiss baik bunuh diri je la weh!


Kan best kalau aku dapat tengok dengan mata kepala aku sendiri air laut surut dan penampakan daratan tuh..mesti aku ternganga gila babeng kat situ!


 TAMAT SUDAH!




2 comments:

aish♥ said...

wow!
interesting nyew fenomena neyh..
(^_^)

btw.kt mne yew nk cr layout cm kamo nyew blog? ;)

Syeida Ramli said...

wow!

dekat template desingner..
download pic kat ctu..
:)