Monday, December 5

Review Filem : Ombak Rindu

aku tak taw kenapa tiap kali nak sebut pasal Ombak Rindu mesti aku tersasul kata Ombak Besar. Aiyoh ni semua gara-gara status AyeemAyam la ni. hadoi! 


ok tu iklan je, tak ada kaitan dengan filem ni ok. Semalam aku pergi tengok filem ni kat One Utama. pergh full house kowt. kitorang nak beli yang pukul 2 punya, tinggal barisan depan. so terpaksa beli pukul 4.30 punya tu pun dapat seat depan2 gak. argh, terpaksa ambil jugak laaaa. memang tiket untuk filem ni macam pisang goreng panas kot. cepat je habis. 


# Overall jalan cerita memang menarik even tak sama sangat dengan novel dia. yela xkan nak buat sebijiksebijon macam novel kan. mau berjam-jam jugak dalam panggung tuh. 


# Ramai orang cakap : apesal aku tak rasa sedih pun tengok citer nie. Part mana yang sedih tuh?? Makcik sebelah aku ni teresak-esak nangis. Ok tu orang cakap, tapi bagi aku cerita ni sedih kot. mau tak nya dekat 3 kali kot aku menangis. ada satu part time kenduri rumah Mak Jah tu, time Haris g jumpa Izzah tuh. sedih weyh, aku x sedar yang aku menangis, tengok2 dah mengalir je kat pipi ni. huhu. 


# aku suka sinematografi dalam filem ni, cantik gila weyh. permandangan dia, rumah dia...rasa macam nak honeymoon je kat rumah yang Haris dan Izzah duduk tuh. berangin jeeee. bestnyaaaaa *berangan*....


# Lakonan Abang Besar aka Haris mantap gila. untungnya kalau dapat lelaki macam tuh. ayoyo *berangan lagi*. lakonan Maya Karin aka Izzah pun mantap. first2 tu aku ingat watak ni mmg tak sesuai dengan Maya ni sebab Maya ni tak nampak sgt ciri2 kekampungan dia tuh, tapi rupanya aku salah. boooooo kat aku. miahaha. Lakonan Lisa pun ok, nmpak kegarangan dia tuh. takot aku ! 
Aku suka part nie, kalau dalam novel part2 macam ni la paling rasa touching. auw~


scene ni lawak kot. haha. pandai Aaron berlakon.

tengok ! cantik kan background dia. nak honeymoon kat  tempat macam nie gak :)



Apa-apa pun, korang g tengok sendiri laaa. lain orang lain pendapat kan. ada cakap best ada cakap x best. Lagipun aku rasa penonton dah muak la tengok citer2 seram dan komedi ni, so bila Ombak Rindu keluar dgn garapan yang bagus macam ni memang HIT la...Box Office lettew. haha


Ok tu je nak cakap. bye!

p/s: Happy watching and dont forget to bring a boxs of tissues. hihi :)

No comments: