Sunday, March 4

Binatang yang paling aku tak suka di dunia.


          Seriously, binatang paling aku tak suka di dunia ialah LINTAH. Hari ni ramai gila orang duk post gambar lintah bapak besar gedabak. eeee aku sanggup hide status orang tuh sebab geli gila tengok lintah yang besar gedabak tuh. lintah kecik yang baru nak kenal erti hidup pun aku geli nak mampus, ni pulak yang besar macam tuh. eeeeee. tiba2 ja rasa ada benda duk jalan kat badan ni, mungkin sebab aku fobia peristiwa dulu kot. 


============================================================================

         Dulu masa aku kecik2 aka masa tengah beringus lagi, rumah aku kena banjir. so bila air dah bertakung dalam rumah tu paham2 la kan, toilet memang out of service la. terpaksa la bertenggek kat mana 2 daratan yang masih selamat dari banjir tuh. Dah melepas segala hajat, nak membasuh pulak satu hal. so faham-faham la kan nak basuh kat mana. hihi. lepas basuh tu ok lagi. then, jalan-jalan nak g darat tengok sekor lintah duk bergantung cantik je kat betis aku. besar gila kot. aku apa lagi sibuk la berlari pi sana pi sini. nasib arwah wan aku ada. dia yang tolong buangkan. lepas kejadian tu, memang aku tak turun dah dalam air tuh. sekarang ni na tengok lintah pun dah geli. kadang-kadang kalau g mana2 pastuh ada orang duk letak lintah kat muka untuk buang resdung ke hape ke, memang aku tak tengok dah. euuuuuwwww diorang tak geli ke. lembik2 macam tuh. 

============================================================================

Lagi satu, benda paling aku tak suka kat dunia ni ialah kumbang yang besaq tu. yang ada tanduk pastuh bila sentuh dia ada bunyi srehhh srehhh macam tuh. korang kenal tak. orang panggil kumbang besar kot. aku kat kedah panggil kaboi besaq ja. hekhek. 

ni haaaa. tak ke lebih besar daripada biasa tuh.
ekcely, binatang ni aku tak geli cuma takut ja. Family aku memang dah tahu aku memang takut dengan binatang ni. diorang kalau jumpa binatang ni kat rumah mesti pekena aku punya. aku part orang baling pastuh dia tersangkut kat baju pastuh duk bunyi srehhh srehhh tuh memang kecut perut habis la. tak bunyi boleh tahan lagi. eeee seram baq hang. 


p/s: sorry to say, aku tak berani nak mengoogle gambar lintah. 

so, korang mesti ada fobia kat binatang gak kan? cer citer cer citer...



4 comments:

Unknown said...

memang lh lintah ni agak geli skit , tapi kadang-kadang berguna untuk manusia . hahahha . nak buang darah kotor kan .

ajax85 said...

sian bintang tersebut..hehehhee

Unknown said...

ooo lintah mmg geli skt..nanti dtg lah ke blog sy..http://king&queens bridal.blogspot.com

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

saye geli dgn pacat , lg2 bile kite g hutan ke pe , bile selak seluar die tgh isap drh kite,,euww haha memg suruh org g tggalkan