Sunday, May 1

Penunggu Istana: kebenaran atau ketidakbenaran. aha!

tadi aku g tengok Penunggu Istana. yela eksited la jugak nak tengok citer nie. First filem paranormal malaysia kan. so, sapa lagi nak sokong kalau bukan aku. eh, kamu-kau-you-engkau pun sama la. 



okeh, ni aku nak buat review sikit r. bukan selalu pun aku buat review2 movie nie. ni pendapat aku la. tak tau la korang.overall, citer dia memang best la. suspens jugak. tapi nak kata takut tu x kot. terkejut sikit2 tuh adela.HAHA!

masa awal-awal citer ni agak boring la. rasa macam nak keluar je time tuh. and aku rasa macam menyampah sangat tengok Uncle Seekers tuh. tau r dia berpengalaman tapi agak2 la. bajet gila kot. sikit2 nak marah. poyo je. haiyak!

tapi masa kat tengah and last2 memang best r. aku musykil la. tak tau sama ada cerita ni betul2 guna rakaman ori dari team ni atau diorang berlakon balik. masa mula2 tuh aku ingat memang betul la diorang guna rakaman ori, tapi bila aku google tadi byk org cakap ekcely diorang berlakon balik ja. ceh! kena kencing hidup2 kot. hampeh betul! 

so, yang terkorban dalam citer tuh bukan betol2 la. tapi masa starting tuh ada pulak ckp 'takziah pada keluarga mangsa yang terkorban dalam filem ni'..xkan diorang main2 kot dlm hal ni..entahla,apa2 pon korang patut la g tengok citer nie. aku bagi 3.5 bintang dari 5. HAHA!

and last but not least..cerita Penunggu Istana ni 5x lebih ok daripada paranormal activity habaq hang! 


okeh.selamatmalam.gudnite.
Assalamualaikum.
BABAI!


No comments: